עקב הפיגועים: ראש המועצה העביר את לשכתו לחווארה

איתי גדסי 1 Comment on עקב הפיגועים: ראש המועצה העביר את לשכתו לחווארה

לאחר שלושה פיגועים שאירעו בציר, ראש מועצת שומרון יוצא למלחמה על חיי התושבים וכצעד מחאה העביר את לשכתו למרכז חווארה. "מרקם החיים של האוייב לא יבוא לפני חיי האזרחים. דורש להחזיר את המחסומים הביטחוניים ולא לזמן קצר, לסגור החנויות המחפות על המחבלים"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לא שותק לטרור: לאחר שלושה פיגועי ירי קשים תוך חודש אחד בכפר חווארה. ראש מועצת שומרון יוסי דגן יוצא למאבק. דגן הציב הבוקר (ראשון) יחד עם יו"רים וועדי הישובים של גב ההר וח"כ צבי סוכות, כצעד מחאה ראשון את לשכתו במרכז חווארה. דגן הודיע כי כל זמן שחיי התושבים הפקר המדינה הוא לא יישב בשקט.

לדברי דגן: "מידי יום ישנם ניסיונות לרצוח את תושבי השומרון ואזרחים ישראלים נוספים שנוסעים כאן בכבישים. כביש חווארה הפך למרחץ דמים ומחבלים לאור יום מנסים לרצוח ורוצחים כאן תושבים. זה מצב בלתי נסבל שאדם יוצא מביתו ולא יודע אם ישוב בערב. אנחנו לא נקבל את המצב הזה, אנחנו לא נקבל הפקרה של התושבים שלנו* כאן בשומרון ובכל מקום אחר ולצערי חוסר השינוי שהממשלה מובילה מתחיל להרגיש כמו הפקרה".

"אנחנו דורשים מהממשלה להחזיר את המחסומים הבטחוניים שבודקים את הרכבים היוצאים משכם – ולא לזמן קצר רק סמוך לפיגוע. לאסוף את הנשקים, לסגור את החנויות בחווארה שמספקות מקלט למחבלים רוצחים, ומייצרות פקקים, ולצאת למבצע צבאי כנגד הרשות הפלסטינית הטרוריסטית, מבצע חומת מגן 2. לא יפקירו את דם התושבים", הוסיף דגן.

יחד עם דגן, הגיעו גם יושבי ראש של היישובים בגב ההר.

יו"ר יצהר גולן אבגי: "דרישת בטחון התושבים מהמערכת מהמערכת הבטחונית והממשלה היא הדבר הכי לגיטימי. לא רוצים להגיע למצב בו שוב אנו צריכים לבשר למשפחה שאיבדנו מישהו. שילדים קטנים יחששו בצדק להירצח בדרך לבית הספר ולרופא השיניים. חייבים מבצע צבאי רחב היקף לאיסוף נשק. הצבת המחסומים סביב שכם. סגירת החנויות בחווארה ולאפשר ציר סטרילי בחווארה לתושבי גב ההר. זו הממשלה שעבדנו קשה מאוד שתיבחר ומגיע לנו לכל הפחות הזכות לחיות בביטחון"

ח"כ סוכות שהצטרף ללשכתו של יוסי דגן ראש מועצת שומרון בכיכר עינאבוס, מסר בזמן שצעד עם דגל ישראל לכיוון הכיכר: "כאן בציר הזה, בדרך לכל ישובי גב ההר, היו בחודש האחרון שלושה פיגועי ירי קשים במקום הזה. לצערי לא נראה שעושים שום דבר משמעותי כדי למנוע את הפיגוע הרביעי במספר. אני קורא מכן לשר הביטחון יואב גלנט, צריך להחזיר בדחיפות את המחסומים מסביב לעיר שכם. צריך לסגור כאן את המסחר, לטפל כאן בהסדרי התנועה ולצאת למלחמה חסרת פשרות באויב. לא משנה רמאדן לא רמאדן, צריך לצאת למלחמה באויב. זה התפקיד שלך יואב גלנט, אנחנו כאן כדי לחזק את תושבי האיזור היהודים. אנחנו נמשיך לנסוע כאן בדרך הביתה. ומסר לתושבי הכפר: לא יעזרו לכם הפיגועים, לא יעזרו לכם האבנים, לא יעזרו לכם ההסתות. יהיו כאן יותר יהודים במקום הזה, אנחנו נמשיך לנסוע כאן בלי פחד."

חה"כ עאידה תומא סלימאן בתגובה להעברת הלשכה של ראש מועצת שומרון לחווארה וסגירת החנויות ע"י הצבא: "הצבא מעניש קולקטיבית אלפי פלסטינים ומבצע פשע מלחמה כשהוא סוגר את החנויות בחווארה, הפשע הזה מאפשר למתנחלים להקים לשכה בכפר בשביל להעצים את הלהבות בלב אוכלוסייה פלסטינית. במקום שהצבא יפעל להרחיק את המתנחלים, הם משתפים איתם פעולה. את תוצאות ביטול חוק ההתנתקות אנחנו רואים עכשיו בחווארה עם השתוללות אלימה ופרובקציות מכוונות נגד הפלסטינים בכדי להתנחל ולספח".

 

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    עאידה תומא מתעלמת מהגורם להצבת הלשכה ומגיבה כאילו סתם כך הוא עשה זאת. עשה זאת כי ידע שיציבו שן אבטחה בע"ה